ΤΕΝΑ συν σε όλα
ΤΕΝΑ συν σε όλα
ΤΕΝΑ συν σε όλα > Blog > ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ > Ποια σωματική δραστηριότητα συστήνεται κατά την εμμηνόπαυση;
Home ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Ποια σωματική δραστηριότητα συστήνεται κατά την εμμηνόπαυση;

Ποια σωματική δραστηριότητα συστήνεται κατά την εμμηνόπαυση;

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ


0 851

Από το στάδιο της εμμηνόπαυσης και μετά, τα οφέλη της τακτικής σωματικής δραστηριότητας μπορεί να συσχετίζονται με την αποφυγή, ελαχιστοποίηση και αντιστροφή πολλών από τους ψυχολογικούς, σωματικούς και κοινωνικούς κινδύνους που συχνά συνοδεύουν τη γήρανση.


Κλείνοντας τα 50 χρόνια σηματοδοτείται ένα σημείο καμπής στη ζωή μας, ειδικά στη ζωή των γυναικών. Ανεξάρτητα από την κατάσταση της υγείας μας ή το αν πάσχουμε από κάποια ασθένεια, η τακτική σωματική δραστηριότητα θα μας επιτρέψει να ελέγξουμε καλύτερα τις «ταλαιπωρίες» που συνοδεύουν τη γήρανση. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) ορίζει τη σωματική δραστηριότητα ως κίνηση καθ’όλη τη διάρκεια της ημέρας και περιλαμβάνει αυτή που πραγματοποιούμε στην εργασία, στην καθημερινή ζωή, σε ψυχαγωγικές ή αθλητικές δραστηριότητες.

Ποια είναι τα οφέλη της σωματικής δραστηριότητας;

  • Σωματικά: Η σωματική δραστηριότητα προσφέρει άμεσα οφέλη, όπως τη ρύθμιση των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα, την τόνωση της δραστηριότητας των κατεχολαμινών (ορμόνες που εμπλέκονται σε πολλές φυσιολογικές διεργασίες) και τη βελτίωση του ύπνου. Μακροπρόθεσμα, η άσκηση βελτιώνει την καρδιαγγειακή λειτουργία, τη μυϊκή αντοχή και δύναμη, την ευελιξία, την ισορροπία, την ταχύτητα στην κίνηση και τον συντονισμό.
  • Ψυχολογικά: Η άσκηση προάγει τη χαλάρωση, μειώνει το άγχος και το στρες και βελτιώνει την ευεξία, αλλά επηρεάζει επίσης θετικά την ψυχική μας υγεία και καθυστερεί την παρακμή του κεντρικού νευρικού συστήματος. Επιπλέον, εάν την κάνουμε σε ομάδα, θα μας βοηθήσει να βελτιώσουμε την κοινωνική μας ένταξη και να δημιουργήσουμε νέες φιλίες.
  • Κοινωνικά: Γενικά, η σωματική δραστηριότητα και άσκηση από γυναίκες άνω των 50 ετών συνεπάγεται σημαντική μείωση του κοινωνικού κόστους, σε υγεία και ευεξία. 

Ποια είναι η συνιστώμενη σωματική δραστηριότητα;

Πολλές γυναίκες ήδη πραγματοποιούν σημαντική σωματική δραστηριότητα καθ’όλη τη διάρκεια της ημέρας χωρίς να συμμετέχουν σε κανένα πρόγραμμα άσκησης. Σουπερμάρκετ για ψώνια, μαγείρεμα, καθάρισμα, εργασία… τους επιτρέπει να διατηρούν ένα επαρκές επίπεδο δραστηριότητας ακόμη και χωρίς υψηλό βαθμό αερόβιας άσκησης. Επομένως, το πρώτο μήνυμα που πρέπει να μας μείνει ξεκάθαρο είναι ότι πρέπει να είμαστε ενεργές στην καθημερινή μας ζωή. Ωστόσο, στη βιομηχανοποιημένη κοινωνία μας, ο τρόπος ζωής που ακολουθούμε συχνά συσχετίζεται με ένα επίπεδο σωματικής δραστηριότητας κάτω από αυτό που συστήνεται. Σύμφωνα με τον ΠΟΥ, για να είναι πραγματικά σωματικά ενεργός ο τρόπος ζωής μας και η σωματική άσκηση, θα πρέπει να ακολουθούμε αυτές τις συστάσεις:
  • Δεν χρειάζεται να είμαστε υπό την επίβλεψη κάποιου προσωπικού γυμναστή ή αθλητικού κέντρου για να πραγματοποιήσουμε μια ατομική ή ομαδική σωματική δραστηριότητα, για παράδειγμα μπορούμε να περπατήσουμε με φίλες ή να κάνουμε ασκήσεις πυελικού εδάφους σε τακτική βάση.
  • Κάθε σωματική δραστηριότητα (διατάσεις, χαλάρωση, αερόβια προπόνηση ή άσκηση δύναμης, μεταξύ άλλων) δημιουργεί οφέλη.
  • Πρέπει να θέσουμε ως στόχο μια απλή σωματική δραστηριότητα που να την κάνουμε με μέτρια ένταση(περπάτημα, χορός, σκαλοπάτια, κολύμπι, ποδηλασία κ.λπ.).
  • Είναι σημαντικό το πρόγραμμα άσκησης να περιλαμβάνει πάντα: αερόβιες ασκήσεις, προπόνηση με μυϊκή δύναμη, ευελιξία και ισορροπία.
  • Η άσκηση πρέπει να ανταποκρίνεται στις ατομικές ανάγκες και προσδοκίες σου.
  • Θα πρέπει να είναι χαλαρωτική και ευχάριστη. Πρέπει να γίνεται με διασκεδαστικό τρόπο.
  • Η άσκηση πρέπει να είναι τακτική, καθημερινά, εάν είναι δυνατόν.
Συμπερίλαβε στην καθημερινή σου ρουτίνα ασκήσεις ενίσχυσης του πυελικού εδάφους για να αποφύγεις την ακράτεια ούρων, μεταξύ άλλων ενοχλήσεων, τώρα που η έλλειψη οιστρογόνων έχει προκαλέσει σημαντικές αλλαγές στον γενικό τόνο των μυών σου. Σε κάθε περίπτωση, θυμήσου ότι εάν έχεις διαρροές ούρων θα αισθανθείς πιο σίγουρη εάν, για να προστατευτείς από ανεπιθύμητες καταστάσεις, χρησιμοποιείς ειδικά απορροφητικά προϊόντα για τα ούρα, όπως αυτά που σου προσφέρει η TENA. Παράγγειλε το δωρεάν δείγμα σου εδώ. Πηγή: Δρ. Carolina Walker

Μπορεί να σας ενδιαφέρει...

ΤΕΝΑ συν σε όλα