ΤΕΝΑ συν σε όλα
ΤΕΝΑ συν σε όλα
ΤΕΝΑ συν σε όλα > Blog > ΔΙΑΤΡΟΦΗ > Φυτικό γάλα: φτιάξ’το μόνη σου
Home ΔΙΑΤΡΟΦΗ Φυτικό γάλα: φτιάξ’το μόνη σου

Φυτικό γάλα: φτιάξ’το μόνη σου

ΔΙΑΤΡΟΦΗ


0 61

Έχεις δυσανεξία στη λακτόζη; Δεν σου αρέσει το αγελαδινό γάλα; Ψάχνεις για μια εναλλακτική λύση που να σε βοηθήσει να μειώσεις τα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης; Ή μήπως θέλεις απλά να έχεις λιγότερες θερμίδες στη διατροφή σου; Τα φυτικά γάλατα είναι μια εξαιρετική επιλογή. Σου παρουσιάζουμε τα οφέλη τους και πώς να τα φτιάξεις στο σπίτι. Είναι πανεύκολο!


Σόγια, ρύζι, αμύγδαλα, βρώμη… είναι μερικά από τα φυτικά προϊόντα με τα οποία μπορείς να φτιάξεις γάλα. Καθένα από αυτά έχει διαφορετικά οφέλη αλλά ο κοινός τους παρονομαστής είναι ότι είναι πιο χωνευτικά από το αγελαδινό γάλα και ότι δεν περιέχουν λακτόζη.

Ιδιότητες και οφέλη για την υγεία

Τα φυτικά γάλατα παρέχουν πολλαπλά οφέλη για την υγεία μας. Είναι πλούσια σε βιταμίνες (Β, που βοηθούν στο μεταβολισμό των τροφών και στη δημιουργία ερυθρών αιμοσφαιρίων・και Ε, αντιοξειδωτικές) μέταλλα (ασβέστιο, σίδηρο, μαγνήσιο, φώσφορο, κάλιο), καθώς και σε πολυακόρεστα λίπη και πρωτεΐνες.

Η επεξεργασία τους με βάση το νερό και τα φυτικά συστατικά καθιστά αυτά τα ροφήματα πιο εύκολα στην πέψη και, επομένως, συμβάλλουν στη διατήρηση της σιλουέτας μας.

Ξεχωρίζουμε μερικά από αυτά:

  • Γάλα σόγιας: Είναι το πιο γνωστό, αφού, όντας πλούσιο σε φυτοοιστρογόνα, ενδείκνυται για την αντιμετώπιση των συμπτωμάτων της εμμηνόπαυσης και της οστεοπόρωσης. Είναι αυτό που περιέχει τις περισσότερες πρωτεΐνες και, σύμφωνα με ορισμένες μελέτες, μπορεί να έχει προστατευτική επίδραση κατά του καρκίνου του μαστού. Η γεύση του είναι τέλεια για την παρασκευή γιαουρτιού.
  • Γάλα ρυζιού: Συνιστάται περισσότερο για πεπτικά ή αλλεργικά προβλήματα. Οι ιδιότητές του βοηθούν στην ανακούφιση των γαστρικών προβλημάτων. Είναι ιδανικό για την παρασκευή γλυκών.
  • Γάλα αμυγδάλου: Συνιστάται για μητέρες που θηλάζουν, καθώς και για ανάκτηση δυνάμεων μετά από περίοδο υποχρεωτικής ανάπαυσης λόγω ασθένειας.
  • Γάλα βρώμης: Συνιστάται ιδιαίτερα σε καταστάσεις σωματικής εξάντλησης. Οι ιδιότητές του μας βοηθούν να ενεργοποιήσουμε το ανοσοποιητικό σύστημα. Η γεύση του είναι τέλεια για την παρασκευή σάλτσας μπεσαμέλ, για παράδειγμα.
  • Γάλα φουντουκιού: Παρέχει ασβέστιο, φώσφορο, μαγνήσιο και όλα τα μέταλλα που είναι απαραίτητα για τον σχηματισμό των οστών και τη συντήρηση των μυών.
  • Γάλα καρυδιού: Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά.

Στις μέρες μας είναι πολύ εύκολο να βρούμε γάλα σόγιας σε οποιοδήποτε κατάστημα. Άλλα προϊόντα τέτοιου είδους είναι πιο συνηθισμένα σε μαγαζιά βιολογικών προϊόντων και υγιεινής διατροφής, όπως το γάλα αμυγδάλου ή βρώμης. Όμως, ήξερες ότι μπορείς να τα φτιάξεις μόνη σου στο σπίτι; Σου λέμε το πώς:

Παρασκευή σπιτικού φυτικού γάλακτος

Επίλεξε ποιοτικά υλικά για να είναι και το γάλα ποιοτικό. Τα περισσότερα φυτικά γάλατα έχουν πολύ παρόμοια διαδικασία παρασκευής. Μουλιάζουμε τους σπόρους, τα δημητριακά ή τους ξηρούς καρπούς από 12 ως 24 ώρες στο νερό. Στη συνέχεια, τα αλέθουμε με το μίξερ για 2 ή 3 λεπτά και στο τέλος, στραγγίζουμε το μείγμα με ένα πολύ λεπτό σουρωτήρι και αφήνουμε το γάλα να ξεκουραστεί.

Δεδομένου ότι δεν περιέχουν συντηρητικά, τα σπιτικά φυτικά γάλατα έχουν πολύ μικρή διάρκεια ζωής, οπότε μόλις ετοιμαστούν πρέπει να καταναλωθούν σε μια-δυο μέρες αν δεν θέλουμε να χάσουμε τα θρεπτικά συστατικά τους.

Ένα παράδειγμα: Γάλα βρώμης

Για ένα λίτρο γάλα: Βάλε να μουλιάζει ένα φλιτζάνι ωμή βρώμη σε ένα μπολ νερό όλη τη νύχτα. Στράγγιξέ την και βάλ’την στο μπλέντερ. Πρόσθεσε νέο νερό (τρία-τέσσερα ποτήρια, ανάλογα με το πόσο πηχτό σου αρέσει) και άλεσέ την μέχρι να γίνει πολύ λείο το μείγμα. Σούρωσέ το, και τελείωσες! Μπορείς να γλυκάνεις το γάλα με ζάχαρη ή μέλι και να προσθέσεις μια πρέζα κανέλα. Και ό,τι περισσεύει από την παρασκευή του μπορεί να χρησιμοποιηθεί για μαγείρεμα, για παράδειγμα, ενσωματώνοντάς το στη ζύμη ενός κέικ. Τολμάς;

Μπορεί να σας ενδιαφέρει...

ΤΕΝΑ συν σε όλα