ΤΕΝΑ συν σε όλα
ΤΕΝΑ συν σε όλα
Home ΑΚΡΑΤΕΙΑ Προετοιμάσου για τις γαστρονομικές υπερβολές των Χριστουγέννων

Προετοιμάσου για τις γαστρονομικές υπερβολές των Χριστουγέννων

ΑΚΡΑΤΕΙΑ

0 1030

Έφτασαν σχεδόν οι γιορτές που είναι συνυφασμένες με τη λαιμαργία. Βαριά φαγητά, ακαταμάχητα γλυκά, αλκοόλ… μας βάζουν σε μια κατάσταση για την οποία αργότερα μετανιώνουμε. Ακολούθησε τις συμβουλές μας για να ελαχιστοποιήσεις τους κινδύνους. Καλή τύχη.




WordPress database error: [Illegal mix of collations for operation ' IN ']

Έρχονται οι διακοπές των Χριστουγέννων με χαρά και λουκούλεια γεύματα που αυξάνουν τον κίνδυνο να ανατιναχτεί η διατροφή μας στον αέρα. Οικογενειακές εκδηλώσεις, όλοι οι γαστρονομικοί πειρασμοί μας προκαλούν… αυτή η εποχή μπορεί να εξελιχθεί σε κυνήγι θερμίδων κατά την οποία παίρνουμε αρκετά επιπλέον κιλά. Ακολούθησε τις συμβουλές μας και προετοιμάσου λίγες μέρες πριν με μία αποτοξινωτική διατροφή όπως αυτή που σου προτείνουμε. Κάθισε στο τραπέζι λαμβάνοντας υπόψη τις συμβουλές μας και αν τελικά παρεκτραπείς… πάρε χαλαρά την επόμενη μέρα.

Αποτοξινωτική διατροφή πριν τα Χριστούγεννα:

  • Πρωινό: Φυσικά φρούτα, όπως ανανάς ή ακτινίδια, ρόφημα σόγιας ή αποβουτυρωμένο γάλα με καφέ ή τσάι και ψωμί τοστ ολικής αλέσεως με δύο φέτες γαλοπούλας.
  • Δεκατιανό: Αποτοξινωτικός χυμός γκρέιπφρουτ και πορτοκαλιού ή χυμός πράσινου μήλου που κόβει την πείνα, φυσικός ανανάς και μερικές σταγόνες μηλόξυδου.
  • Γεύμα: Πρώτο πιάτο: Πράσινη σαλάτα λαχανικών (σπανάκι, μαρούλι, αντίδια και αγγούρι) περιχυμένη με μηλόξυδο, ένα κουταλάκι του γλυκού ελαιόλαδο και, αν σου αρέσει, άλλο ένα κουταλάκι μουστάρδας με κόκκους. Δεύτερο πιάτο: Ψητό κοτόπουλο χωρίς πέτσα γαρνιρισμένο με φρέσκα λαχανικά ή λευκά σπαράγγια. Ή ψητό λευκό ψάρι με κρεμμύδι και καρότα. Ή κρέας με χαμηλά λιπαρά (άπαχο μοσχάρι ή κουνέλι) με ψητά λαχανικά ή σαλάτα. Επιδόρπιο: Αφέψημα από μελισσόχορτο που βοηθάει στην πέψη.
  • Κολατσιό: Αποβουτυρωμένο γιαούρτι και δύο καρύδια ή φρούτα.
  • Δείπνο: Πρώτο πιάτο: Ζωμός λαχανικών (σέλινο, καρότο, κρεμμύδι, φασολάκια, πράσα…) με λίγο στήθος κοτόπουλου χωρίς λιπαρά. Δεύτερο πιάτοΟμελέτα με σπανάκι ή μανιτάρια. Ή κρύα γαλοπούλα και κρέμα πράσων. Ή καρδιές αγκινάρας σοταρισμένες με κρεμμύδι και σκόρδο. Ή ψητό ψάρι στο φούρνο. Ή κονσέρβα τόνου με γαρνιτούρα πράσινη σαλάτα. Ή ανθότυρο (125 γρ.) και φρέσκια ντομάτα. Επιδόρπιο: Ένα αφέψημα μήλου, μολόχας και φλαμουριάς.
  • Πριν τον ύπνο: Χαλαρωτικό αφέψημα βαλεριάνας.

Σου συνιστούμε να πίνεις 1,5 με 2 λίτρα νερό, να μην υπερβάλεις με το ελαιόλαδο (2-3 κουταλιές της σούπας για τη σαλάτα και το μαγείρεμα) και να κάνεις τακτική αερόβια άσκηση.

Να αποφεύγεις βαρυστομαχιά και δυσπεψία:

  • Να προγραμματίζεις καλά τα γεύματα.
  • Να μασάς καλά το φαγητό, να τρως αργά και όχι μεγάλες ποσότητες.
  • Να ξεκινάς πάντα τα δείπνα ή τα γεύματα με ζωμούς που σου δίνουν την αίσθηση του κορεσμού, σούπες ή σαλάτες λαχανικών.
  • Μην πίνεις μεγάλες ποσότητες υγρών κατά τη διάρκεια των γευμάτων και μεγαλύτερη προσοχή εάν πρόκειται για αλκοόλ.
  • Να αποφεύγεις τις περίτεχνες σάλτσες, βαριά φαγητά και λίπη. Επίσης, όχι υπερβολές στο αλάτι.
  • Να αποφεύγεις την υπερβολική ποσότητα καφέτσάι και σοκολάτα στο τέλος των γευμάτων. Προσπάθησε να συμπεριλάβεις ένα επιδόρπιο τύπου σορμπέ ή φρούτα.
  • Εάν ο πειρασμός των γλυκών είναι αναπόφευκτος… Καλύτερα να τα τρως για πρωινό, δεκατιανό ή κολατσιό και όχι κάθε μέρα. Να τα εναλλάσσεις με φρούτα πλούσια σε φυτικές ίνες που σε γεμίζουν, όπως ο ανανάς, τα μανταρίνια ή τα μήλα. Με μέτρο τα μελομακάρονα και οι κουραμπιέδες, αντικατάστησέ τα με άλλα θρεπτικά συστατικά στη διατροφή.

Μετά από μια μέρα υπερβολών…

  • Το καλύτερο είναι μια ακόμα πιο αποτοξινωτική διατροφή με ζωμούς λαχανικών, φρούτα, φυσικούς χυμούς και άφθονο νερό. Αυτό το μέτρο θα μας κάνει να αντισταθμίσουμε τις υπερβολές και θα αποτοξινώσει τον οργανισμό.
  • Εάν εκτός από τις υπερβολές με το φαγητό, το παρακάναμε και με το αλκοόλ: Συνιστάται ιδιαίτερα να ξεκινήσουμε τη μέρα μας με έναν καλό αποτοξινωτικό χυμό φρούτων (όπως αυτόν της ντομάτας), ως δεκατιανό και κολατσιό να πιούμε πάλι αποτοξινωτικούς χυμούς (πορτοκάλι, παπάγια ή ανανά). Είναι σημαντικό, εκτός από το να πίνουμε άφθονο νερό, να παίρνουμε ζωμούς λαχανικών επειδή μας χορταίνουν και μας παρέχουν πολλές βιταμίνες.
  • Γεύμα, πρέπει να είναι ελαφρύ: μερικά λαχανικά, ζωμός, ελαφρύς πουρές ή σαλάτα που να περιέχει κάποια πρωτεΐνη, όπως κοτόπουλο.
  • Δείπνο: Ζωμός λαχανικών ή χυμός φρούτων ως μοναδική επιλογή.

Τέλος, το μόνο που μας μένει είναι να σου ευχηθούμε καλές γιορτές και να απολαύσεις το φαγητό με μέτρο. Θυμήσου ότι αυτές τις μέρες, αυτό που μας θρέφει περισσότερο είναι η εκλεκτή παρέα των αγαπημένων μας ανθρώπων.

Πηγή: Δρ. Concepción Vidales

Μπορεί να σας ενδιαφέρει...