ΤΕΝΑ συν σε όλα
ΤΕΝΑ συν σε όλα
ΤΕΝΑ συν σε όλα > Blog > ΑΚΡΑΤΕΙΑ > ΜΗΤΡΟΤΗΤΑ > Οφέλη της ενσυνειδητότητας (mindfulness) στη μητρότητα
Home ΑΚΡΑΤΕΙΑ ΜΗΤΡΟΤΗΤΑ Οφέλη της ενσυνειδητότητας (mindfulness) στη μητρότητα

Οφέλη της ενσυνειδητότητας (mindfulness) στη μητρότητα

ΜΗΤΡΟΤΗΤΑ


0 195

Μπορούμε να εφαρμόσουμε την ενσυνειδητότητα στη διάρκεια της μητρότητας; Σε αυτό το στάδιο, είναι πολλές οι ασχολίες και οι ανησυχίες που πρέπει να αντιμετωπίσουμε. Γι’ αυτό, το να έχουμε συνείδηση της παρούσας στιγμής και να ζούμε πλήρως σε αυτήν είναι ζωτικής σημασίας για να βιώνουμε τη μητρότητα κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο.


Εάν παρακολουθείς τα άρθρα μας, σίγουρα θα είσαι ήδη πολύ εξοικειωμένη με τον όρο ενσυνειδητότητα (mindfulness), που αναφέρεται στην ικανότητά μας να ζούμε την παρούσα στιγμή με πληρότητα και απόλυτη συνείδηση. Απολαμβάνοντας τις μικρές στιγμές με το μυαλό μας ήρεμο και εστιασμένο στο παρόν.

Κατά τη διάρκεια της μητρότητας και της διαδικασίας ανατροφής των παιδιών, αυτή είναι μια απαραίτητη και επιθυμητή ικανότητα, και δύσκολο να επιτευχθεί. Τόσο στα πρώτα χρόνια της ανατροφής των παιδιών όσο και σε πιο περίπλοκα στάδια, όπως η εφηβεία, πρέπει να αντιμετωπίσουμε ταυτόχρονα πολλές απαιτήσεις: διαχείριση των συναισθημάτων μας ως μητέρες, ευθύνη και αφοσίωση, έλλειψη χρόνου για τον εαυτό μας, την αποπνικτική χιονοστιβάδα υποχρεώσεων και καθημερινών μικρο-εργασιών, την διαδικασία εκπαίδευσης και ανατροφής…

Οι μέρες περνούν καθώς εκτελούμε τις εργασίες κατά αυτόματο τρόπο και οι ανησυχίες μάς εμποδίζουν να απολαμβάνουμε πλήρως την παρούσα στιγμή.

Εφαρμόζοντας τεχνικές ενσυνειδητότητας ή “πλήρους επίγνωσης” στη μητρότητά μας θα μας βοηθήσει να είμαστε λιγότερο “αντιδραστικές”, να μην έχουμε συναισθήματα ανεξέλεγκτα, να σκεφτόμαστε με ηρεμία, να βλέπουμε κάθε κατάσταση με προοπτική και να βγαίνουμε από αυτόν τον τροχό όπου η μητρότητα συχνά μας αφήνει κολλημένες να τρέχουμε χωρίς σταματημό και χωρίς να φτάνουμε πουθενά. 

Όπως με όλες τις τεχνικές, χρειάζεται να τις δουλέψουμε και να τις εξασκήσουμε αφιερώνοντας λίγα λεπτά την ημέρα για να κάνουμε μικρές αλλαγές στις συνήθειές μας: 

  • Αναζήτησε στιγμές σιωπής. Σου είναι αρκετό 1 λεπτό στο οποίο να εστιάζεις μόνο στη σύνδεση με τον εαυτό σου και στο να αισθάνεσαι συντονισμένη στην παρούσα στιγμή ενώ αναπνέεις αργά. 
  • Ζήσε τη διαδικασία του να έχεις πλήρη προσοχή και επίγνωση σε κάθε τομέα της ζωής σου και φρόντιζε όλα όσα επιφανειακά απαιτούν συνεχώς την προσοχή σου: να συμβουλεύεσαι το κινητό σου όσο το δυνατόν λιγότερο, προσπάθησε να το έχεις συχνά στο αθόρυβο ή/και να το αφήνεις σε ένα απομονωμένο μέρος ώστε να είσαι εσύ η ίδια αυτή που θα το ελέγξεις τη στιγμή που εσύ θα το αποφασίσεις.
  • Μάθε σιγά-σιγά να ανακατευθύνεις τις σκέψεις σου. Σίγουρα ενώ παίζεις / μιλάς με τα παιδιά σου, θα σου έχουν ξεπηδήσει σκέψεις για το τι πρέπει να κάνεις ή για εκκρεμότητες («έχω να….», «θα έπρεπε αυτήν τη στιγμή να κάνω…»). Εάν αφήσεις τον εαυτό σου να παρασυρθεί από αυτές τις σκέψεις, θα αμελήσεις αυτήν την πολύτιμη στιγμή του παρόντος ευνοώντας μάλιστα την εμφάνιση συμπτωμάτων άγχους.
  • Σου έχουμε ένα νέο: Δεν θα προλάβεις ποτέ τα πάντα! Οπότε, εάν εστιάσεις στην παρούσα στιγμή, θα ανακαλύψεις ότι αυτό που είναι πραγματικά σημαντικό και αυτό που θα σε κάνει να νιώθεις πραγματικά ικανοποιημένη, είναι οι πλήρεις και ποιοτικές στιγμές με τους ανθρώπους που αγαπάς
  • Βοήθησε τον εαυτό σου οργανώνοντας παράθυρα χρόνου στη ζωή σου. Ο χρόνος να καθίσεις με το παιδί σου δεν είναι ο χρόνος εργασίας, ούτε χρόνος για να κάνεις δουλειές στο σπίτι. Όσο περισσότερα πράγματα κάνουμε ταυτόχρονα, τόσο λιγότερο θα νιώθουμε ότι έχουμε τον έλεγχο της ζωής μας. Δεν είμαστε πάντα σε θέση να το καταφέρουμε, αλλά ας περιορίσουμε την παράλληλη εκτέλεση πολλών εργασιών (multitasking) όσο το δυνατόν περισσότερο. 
  • Να κάνεις συχνά μια παύση και να ευχαριστείς για όλα όσα έχεις. Η ευγνωμοσύνη θα σε βοηθήσει να αποκτήσεις συνείδηση για όλα τα θετικά της μητρότητας πέρα ​​από το πόσο αποπνικτικό ενδέχεται να είναι σε πολλές στιγμές. 

Εφάρμοσε αυτές τις συμβουλές στην πράξη και σίγουρα θα αρχίσεις αμέσως να παρατηρείς τα οφέλη της ενσυνειδητότητας (mindfulness) στον εαυτό σου και στο περιβάλλον σου! 

Πηγή: Alicia J. CastellotΨυχολόγος.

Μπορεί να σας ενδιαφέρει...

ΤΕΝΑ συν σε όλα