Εγγραφείτε τώρα ή εάν είστε χρήστης πληκτρολογήστε το email σας και τον κωδικό πρόσβασης

TENA
Home ΕΜΜΗΝΟΠΑΥΣΗ Υγεία: τί να προσέχεις στα 40-50
banner_MUESTRA

Υγεία: τί να προσέχεις στα 40-50

ΕΜΜΗΝΟΠΑΥΣΗ

0 125

Το να προσέχεις την υγεία σου είναι πολύ σημαντικό και γι αυτό πρέπει να προετοιμαστείς σωστά για τις σωματικές και ορμονικές αλλαγές που πρόκειται να έρθουν. Θέλεις να μάθεις τί είδους ελέγχους πρέπει να έχεις υπόψιν;


Από τα 40 και έπειτα, οι γυναίκες ξεκινάμε τη λεγόμενη προεμμηνόπαυση και οι μετάβαση πρέπει να γίνεται με προσοχή και συνεχή έλεγχο της υγείας μας. Χρειάζεται να φροντίζουμε σωστά για το τί τρώμε, τη σωματική μας άσκηση και φυσικά να μην παραλείπουμε τις τακτικές επισκέψεις στο γυναικολόγο μας. Δώσε προσοχή λοιπόν:

Στο γυναικολόγο

Εάν οι κυτταρολογικές μας εξετάσεις είναι καλές, μπορούμε να τις επαναλαμβάνουμε κάθε 3 χρόνια. Αυτό όμως δε συνεπάγεται ότι αγνοούμε τις πιο συχνές ετήσιες επισκέψεις στο γυναικολόγο μας για τους ελέγχους ρουτίνας όπως το κολπικό υπερηχογράφημα, μιας και ο έλεγχος του ενδομητρίου και των ωοθηκών είναι απαραίτητος πριν και κατά τη διάρκεια των αλλαγών της εμμήνου ρύσης μας. Γι αυτό και τουλάχιστον μια φορά το χρόνο θα πρέπει να επισκεφτόμαστε οπωσδήποτε το γυναικολόγο μας.

Έλεγχος του βάρους μας

Είναι πολύ σύνηθες να παραμελούμε τη σωματική άσκηση μετά τα 40, κάτι που δεν ευνοεί το σώμα μας. Οι ορμονικές αλλαγές που φέρνει η μείωση των οιστρογόνων, οι οποίες αναδιανέμουν το σωματικό μας λίπος, κυρίως προς τον κορμό μας, συνεπάγονται αύξηση βάρους. Η αύξηση βάρους είναι ένας από τους σημαντικότερους συντελεστές κινδύνου καρδιαγγειακών παθήσεων. Γι αυτό πρέπει να:

  • Κάνουμε τακτικά άσκηση: 30-40 λεπτά, 3-5 φορές την εβδομάδα είναι αρκετά ώστε να μειώσουμε την κακή χοληστερόλη και να αυξήσουμε την καλή, να ισορροπήσουμε το ζάχαρο στο αίμα μας και να μειώσουμε την αρτηριακή πίεση. Όλα αυτά κάνουν πολύ καλό στην καρδιά μας.
  • Βελτιώσουμε τη διατροφή μας: επιλέγουμε τροφές χαμηλές σε λιπαρά και με πολλές φυτικές ίνες όπως τα φρούτα και τα λαχανικά, το ψάρι, το άπαχο κρέας, τα όσπρια και τα δημητριακά ολικής άλεσης.

Χοληστερόλη και γλυκόζη

Σε αυτή την ηλικία συνίσταται να κάνουμε ανάλυση χοληστερόλης και γλυκόζης στο αίμα μας, καθώς η μείωση των οιστρογόνων, ακολουθείται συνήθως από μείωση της καλής χοληστερόλης (HDL) γεγονός το οποίο αυξάνει τον κίνδυνο αρτηριοσκλήρυνσης. Μπορείς να εκμεταλλευτείς την ετήσια επίσκεψη σου στο γυναικολόγο για να κάνεις τότε αυτή την ανάλυση.

Οστεοπόρωση

Εάν έχεις οικογενειακό ιστορικό με αυτή την ασθένεια, θα μπορούσες πολύ εύκολα να υποφέρεις και εσύ από αυτήν. Υπάρχει ένα είδος γενετικής ανάλυσης που μπορούμε να κάνουμε για να εντοπίσουμε τον κίνδυνο αυτό και να πάρουμε μέτρα πρόληψης ώστε να μειώσουμε ή να καθυστερήσουμε την εμφάνιση του μέσω σωστής διατροφής και άσκησης.

Αντισυλληπτικά

Στη δεκαετία των 40, χρειάζεται να προσέχουμε τον προγραμματισμό της λήψης αντισυλληπτικών, καθώς υπάρχουν κίνδυνοι χρωμοσωματικών ανωμαλιών και άλλων επιπλοκών κατά την εγκυμοσύνη. Εάν θέλουμε να γίνουμε μητέρες μετά τα 40, πρέπει να γνωρίζουμε ότι όσο μεγαλώνουμε, αυξάνεται η μητρική νοσηρότητα. Είναι πολύ σημαντικό να συμβουλευτείς το γιατρό σου γι αυτό το θέμα.

 

Πηγή: Δρ. Gema García Gálvez

Μπορεί να σας ενδιαφέρει...

Άσε μας το σχόλιό σου: