ΤΕΝΑ συν σε όλα
ΤΕΝΑ συν σε όλα
Home ΑΚΡΑΤΕΙΑ ΠΥΕΛΙΚΟ ΕΔΑΦΟΣ ΚΑΙ ΑΚΡΑΤΕΙΑ Πώς να σηκώνουμε βάρη χωρίς να βλάπτουμε το πυελικό μας έδαφος

Πώς να σηκώνουμε βάρη χωρίς να βλάπτουμε το πυελικό μας έδαφος

ΠΥΕΛΙΚΟ ΕΔΑΦΟΣ ΚΑΙ ΑΚΡΑΤΕΙΑ

0 116

Καθημερινά πρέπει να σηκώνουμε πολλά αντικείμενα, πολλά από αυτά βαριά… Ήξερες ότι αν δεν τα πιάνεις σωστά μπορεί ως αποτέλεσμα να εξασθενήσει το πυελικό σου έδαφος και να έχεις απώλειες ούρων;


Εάν συνεχώς σηκώνουμε με λάθος τρόπο βαριά αντικείμενα όπως βαλίτσες, τσάντες, κούτες… ή ακόμα και μωρά ή παιδιά, είναι πιθανό μακροπρόθεσμα να διαταραχθεί η ομαλή λειτουργία του πυελικού εδάφους και να αυξηθεί ο κίνδυνος απώλειας ούρων λόγω αυτών των προσπαθειών. Πώς μπορούμε να το αποφύγουμε; Μαθαίνοντας να κρατάμε σωστή στάση στο σώμα μας και να αυτοματοποιούμε αυτήν την κίνηση. Η κίνηση για να σηκώσουμε ένα βάρος από το πάτωμα ή από ένα οποιοδήποτε μέρος, υποδηλώνει ότι πρέπει να λυγίσουμε το σώμα μας για να μπορέσουμε να το σηκώσουμε.

Η κλίση του σώματός μας μπορεί να γίνει με πολλούς διαφορετικούς τρόπους: λυγίζοντας τη σπονδυλική μας στήλη, λυγίζοντας τα γόνατά μας ή λυγίζοντας τους γοφούς μας. Το λύγισμα μέσω της σπονδυλικής στήλης δεν είναι η πλέον κατάλληλη κίνηση, αφού πιέζει τα μέρη που σταθεροποιούν τους σπονδύλους και τους μεσοσπονδύλιους δίσκους (στοιχεία που σχετίζονται με τους πόνους στην πλάτη), αλλά επίσης, κατά τη διάρκεια της κίνησης, χάνεται η σωστή ευθυγράμμιση της σπονδυλικής στήλης με την λεκάνη. Η απώλεια της ευθυγράμμισης μεταξύ σπονδυλικής στήλης και λεκάνης επηρεάζει τη λειτουργία του πυελικού εδάφους.

Πρόσφατες μελέτες έχουν δείξει ότι η λειτουργία του πυελικού εδάφους είναι καλύτερη όταν και οι δύο αυτές δομές, σπονδυλική στήλη και λεκάνη, είναι σωστά ευθυγραμμισμένες. Το πρόβλημα εμφανίζεται όταν το αντικείμενο που σηκώνουμε είναι βαρύ. Σε αυτήν την περίπτωση, πρέπει το πυελικό έδαφος να λειτουργεί σωστά και να είναι σε θέση να ανταποκριθεί στο φορτίο του αντικειμένου χωρίς να θέτει σε κίνδυνο την εγκράτειά μας. Είναι τότε που, αν δεν φροντίσουμε τον τρόπο μας να το σηκώσουμε, θα κάνουμε ζημιά στο πυελικό έδαφος που μπορεί να οδηγήσει σε προβλήματα ακράτειας.

Η σωστή κίνηση είναι να κλίνουμε προς τα εμπρός χρησιμοποιώντας ταυτόχρονα τους γοφούς και τα γόνατά μας, προσπαθώντας να κρατήσουμε τη σπονδυλική στήλη και τη λεκάνη σε ουδέτερη θέση (σωστά ευθυγραμμισμένες) και να λυγίζουμε τις αρθρώσεις γοφών και γονάτων, ποτέ τη σπονδυλική στήλη. Επίσης, αν θέλουμε να προστατέψουμε το πυελικό μας έδαφος, είναι σημαντικό να το συστέλουμε ακριβώς πριν σηκώσουμε το βάρος και να διατηρήσουμε τη συστολή μέχρι να σηκωθούμε σε όρθια στάση. Με αυτόν τον τρόπο αποτρέπουμε και τα προβλήματα της πλάτης και την αλλοίωση του πυελικού εδάφους επίσης.

Πηγή: Δρ. Carolina Walker

Μπορεί να σας ενδιαφέρει...

Γράψτε το σχόλιό σας