Εγγραφείτε τώρα ή εάν είστε χρήστης πληκτρολογήστε το email σας και τον κωδικό πρόσβασης

TENA
Home ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Επικοινώνησε και μοιράσου αυτό που σου συμβαίνει
banner_MUESTRA

Επικοινώνησε και μοιράσου αυτό που σου συμβαίνει

ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

0 284

Σε δυσκολεύει να μιλάς γι’ αυτό που σε ανησυχεί; Κρύβεις πράγματα γιατί νομίζεις ότι θα σε κρίνουν ή γιατί αυτό που σου συμβαίνει είναι υπερβολικά προσωπικό; Ίσως θα έπρεπε να εκφραστείς ελεύθερα για να απελευθερωθείς από το άγχος, να μην απομονωθείς και να αισθανθείς καλύτερα με τον εαυτό σου.


Οι άνθρωποι έχουμε ανάγκη την επικοινωνία: να νιώθουμε την κατανόηση των άλλων, να μας ακούνε, να κάνουμε σαφή στους άλλους τα συναισθήματα και τις ανάγκες μας.

Ωστόσο παρά το γεγονός ότι γνωρίζουμε τη σημασία της επικοινωνίας στη ζωή γενικότερα, μας φαίνεται δύσκολο να μοιραζόμαστε με τους άλλους κάποιες πτυχές της που θεωρούμε πολύ προσωπικές μας, ή ίσως κάποια θέματα που έχουν γίνει ταμπού στη ζωή μας και που νιώθουμε ότι πρέπει να τα αποσιωπήσουμε.

Πολλές γυναίκες που υποφέρουν από απώλεια ούρων αρχίζουν να απομονώνονται και προσπαθούν να διατηρήσουν μυστικά αυτά τα συμπτώματα διαταράσσοντας την κανονική τους ζωή. Προβάλλουν δικαιολογίες σχετικά με το γιατί δεν πηγαίνουν σε κάποιες δραστηριότητες, δεν συμμετέχουν σε συγκεκριμένα αθλήματα, δεν συναντιούνται με φίλους σε μέρη στα οποία η πρόσβαση σε μια τουαλέτα μπορεί να είναι δύσκολη…

Το να κρατάμε τα πράγματα μυστικά, μας καταπιέζει γιατί πρέπει να προσέχουμε τα λόγια μας και να εφευρίσκουμε δικαιολογίες.

Όταν δεν μιλάμε με τους άλλους σχετικά με το γιατί αυτών των αρνήσεων ή σχετικά με αυτήν την αλλαγή ενδιαφερόντων, εμφανίζονται σταδιακά συναισθήματα όπως η θλίψη ή το άγχος, αφού πρέπει να είμαστε συνεχώς σε εγρήγορση για να το κρύψουμε, οργανώνοντας τη μέρα μας γύρω από τον έλεγχο όλων αυτών των παραγόντων.

Σου είναι γνώριμη η κατάσταση; Σε αυτήν την περίπτωση πιθανότατα έχεις ήδη σκεφτεί ότι θα έπρεπε να κάνεις κάποια αλλαγή γιατί αυτή η προσπάθεια να κρύψεις αυτό που σου συμβαίνει ίσως έχει αρχίσει να σε κάνει να αισθάνεσαι λίγο πιο απογοητευμένη και ανασφαλής.

Μπορείς να το αντιμετωπίσεις και να κάνεις κάτι γι’ αυτό με τους εξής τρόπους:

Ξεκίνα μιλώντας γι’ αυτό με τους πιο στενούς σου φίλους. Επίλεξε τους ανθρώπους με τους οποίους έχεις περισσότερη εμπιστοσύνη, που ξέρουν να ακούνε και που έχουν αυτήν την ικανότητα ενσυναίσθησης που χρειάζεσαι τώρα. Πες τους ότι τώρα τελευταία νιώθεις πιο ανασφαλής μετά από κάποια εγχείρηση, τοκετό, ή ακόμα και την εμμηνόπαυση που είχαν επιπτώσεις στο πυελικό σου έδαφος. Σίγουρα θα βρεις κατανόηση και βοήθεια την ώρα της αντιμετώπισής τους. Λάβε υπόψη ότι αν οι άνθρωποι στο περιβάλλον σου μόνο ακούνε ένα «όχι» στις προτάσεις τους, αρχίζουν να αποτραβιούνται γιατί δεν καταλαβαίνουν τι σου συμβαίνει, και μπορεί να καταλήξουν στο συμπέρασμα ότι δεν θέλεις την παρέα τους.

  • Αν αισθάνεσαι ντροπή ή κατά τη γνώμη σου αυτό είναι ένα θέμα ταμπού, αναζήτησε ένα περιβάλλον εμπιστοσύνης, κατανόησης και ηρεμίας που να σε διευκολύνει να επικοινωνήσεις με αυτοπεποίθηση.
  • Αναρωτήσου εάν θεωρείς δεδομένο ότι οι άνθρωποι στο περιβάλλον σου «ήδη σε γνωρίζουν», «ξέρουν πώς είσαι» ή «δεν τους χρειάζεται να τους δώσεις εξηγήσεις». Ξεχνάμε να καλλιεργούμε τη σχέση μας με τους άλλους και δεν αφιερώνουμε όλη την απαραίτητη προσοχή στη διατήρηση αυτών των δεσμών εμπιστοσύνης.
  • Και βέβαια συμβουλέψου τον γιατρό σου γι’ αυτό το θέμα, βρες λύσεις και, εν τω μεταξύ, χρησιμοποίησε μια προστασία που να σε κάνει να νιώθεις σίγουρη για να συνεχίζεις με τη ζωή σου και να διασφαλίζεις ότι αυτές οι συγκεκριμένες δυσκολίες δεν σε περιορίζουν.

Η συζήτηση και η έκφραση των συναισθημάτων μας έχει θετική επίδραση στη διάθεσή μας, μειώνει τα επίπεδα άγχους και βελτιώνει την αυτοπεποίθησή μας. Επικοινώνησε!

Πηγή: Alicia Jiménez, ψυχολόγος

Μπορεί να σας ενδιαφέρει...

Γράψτε το σχόλιό σας