ΤΕΝΑ συν σε όλα
ΤΕΝΑ συν σε όλα
  • Εξαργυρώστε τους πόντους σας σε εκπτωτικά κουπόνια και υπέροχα δώρα!
Home ΔΙΑΤΡΟΦΗ Μήπως τρως από άγχος; Άλλαξε νοοτροπία

Μήπως τρως από άγχος; Άλλαξε νοοτροπία

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

0 427

Υποφέρεις από άγχος ή αγωνία; Ξεκίνα να ακολουθείς μια υγιεινή διατροφή. Το να τρώμε υγιεινά βελτιώνει τη διάθεσή μας, την ποιότητα ζωής μας και βοηθάει στην πρόληψη ασθενειών. Θέλεις να μάθεις το γιατί;


Στη δυτική κοινωνία, παρατηρείται ένα ανησυχητικό φαινόμενο: το φαγητό εκλαμβάνεται ως σχεδόν αυτόματη απάντηση στα προβλήματά μας, τους φόβους ή τις ανησυχίες μας. Η πράξη του φαγητού είναι μια άμεση και γρήγορη ευχαρίστηση, εύκολη στη λήψη και δεν χρειάζεται καμιά προηγούμενη θυσία. Επομένως, πολλά άτομα με άγχος, αγωνία ή απογοήτευση προσπαθούν να ξεπεράσουν αυτές τις διαταραχές με μεγάλες ποσότητες τροφής.

Προσοχή! Ας μην ξεγελιόμαστε, γιατί το να τρώμε ακατάπαυστα δεν μας κάνει να νιώθουμε καλύτερα, ακόμη και αν αμέσως μετά το φαγητό αισθανθούμε μια προσωρινή ανακούφιση. Στην πραγματικότητα, ισχύει ακριβώς το αντίθετο. Η στιγμιαία ευεξία μετατρέπεται συχνά σε απογοήτευση όταν συνειδητοποιούμε τι έχουμε φάει. Αυτή η διαδικασία μάς δημιουργεί ακόμα περισσότερο άγχος, το οποίο προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε με περισσότερο φαγητό. Αυτή η συμπεριφορά δημιουργεί έναν πολύ επικίνδυνο φαύλο κύκλο που μπορεί να μας οδηγήσει σε σοβαρές ασθένειες όπως παχυσαρκία, βουλιμία, ανορεξία και γαστρεντερικά προβλήματα.

Γι’ αυτό πρέπει πάντα να δίνουμε προτεραιότητα στην υγιεινή διατροφή ως εργαλείο για να αισθανόμαστε καλύτερα μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα. Πρέπει να αφήσουμε στην άκρη την άμεση και εφήμερη ευχαρίστηση που προκαλεί η ανεξέλεγκτη πρόσληψη ορισμένων τροφών. Μερικές οδηγίες για μια υγιεινή διατροφή είναι:

  • Να επιλέγεις φρέσκα και εποχιακά προϊόντα.
  • Να γεμίζεις το 60% του καλαθιού σου με φρούτα και λαχανικά.
  • Να σέβεσαι τα πέντε γεύματα τη μέρα.
  • Να επιτρέπεις στον εαυτό σου μια ανθυγιεινή λιχουδιά πού και πού. Αυτό θα σε βοηθήσει να αποφύγεις την εμμονή με το φαγητό και να μειώσεις το άγχος σου.
  • Να πίνεις τουλάχιστον δύο λίτρα νερό καθημερινά.
  • Να μην παραμελείς τους υδατάνθρακες αργής απορρόφησης (ολικής άλεσης, βρώμης, σίκαλης κλπ): αποτελούν πολύ σημαντική πηγή ινών.

Η σωστή διατροφή μας βοηθά να:

  • Βελτιώνουμε τη φυσική μας κατάσταση
  • Αποφεύγουμε πλήθος ασθενειών
  • Τρέφουμε τις νοητικές μας ικανότητες
  • Αυξάνουμε την αίσθηση ευεξίας μας
  • Τονώνουμε την αυτοεκτίμησή μας
  • Ανεβάζουμε τη διάθεσή μας

Εάν η ανεξέλεγκτη πρόσληψη τροφής εκ μέρους σου σχετίζεται με ένα συναισθηματικό κενό, σου συνιστούμε να συμβουλευτείς έναν ψυχολόγο, που θα σου δώσει οδηγίες για το πώς να το ξεπεράσεις. Επίσης σου συνιστούμε να πας σε έναν διατροφολόγο, που θα σου σχεδιάσει μια ισορροπημένη διατροφή στα μέτρα σου.

Πηγή: Serafín Murillo, διατροφολόγος