Εγγραφείτε τώρα ή εάν είστε χρήστης πληκτρολογήστε το email σας και τον κωδικό πρόσβασης

TENA
Home ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Μήπως απειλήστε από υπερβολική επαγγελματική εξουθένωση (burnout);
banner_MUESTRA

Μήπως απειλήστε από υπερβολική επαγγελματική εξουθένωση (burnout);

ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

0 4087

Το burnout δεν είναι αναγκαστικά το τίμημα που πρέπει να πληρώσει κανείς για την επιτυχία. Αυτό το μοντέλο είναι πλέον όχι λειτουργικό και γι αυτό παρωχημένο Το κόστος του burnout


Το burnout δεν είναι αναγκαστικά το τίμημα που πρέπει να πληρώσει κανείς για την επιτυχία. Αυτό το μοντέλο είναι πλέον όχι λειτουργικό και γι αυτό παρωχημένο Το κόστος του burnout στις εταιρείες αποτιμάται σε περίπου  300 δισεκατομμύρια δολάρια το χρόνο παγκοσμίως! Πρόκειται μια αναγνωρισμένη πάθηση ψυχικής υγείας. Δεν αρκεί μια εβδομάδα διακοπές για να το ξεπεράσει κάποιος! Η εργασιακή εξουθένωση δεν είναι γυναικεία ασθένεια. Άνδρες και γυναίκες το εκδηλώνουν διαφορετικά αλλά τα νούμερα είναι ανησυχητικά και για τα δύο φύλλα. Πώς όμως μπορούμε να αναγνωρίσουμε αν πάσχουμε από burnout ή αν απλώς είμαστε κουρασμένοι?

Τα τρία βασικά στοιχεία που υποδηλώνουν την ύπαρξη της επαγγελματικής εξουθένωσης είναι

α) Η συναισθηματική εξάντληση (μειωμένη ενεργητικότητα, «συναισθηματικό στέγνωμα» και απογοήτευση από ημερήσια περιστατικά)

β) Η αποπροσωποίηση (κακή επικοινωνία, αγένεια προς και

γ) Η μειωμένη αίσθηση των προσωπικών επιτευγμάτων (χαμηλή αυτοεκτίμηση για τον εαυτό του και τη δουλειά, εικόνα ‘αποτυχημένου’).

Η αποπροσωποποίηση (που πλήττει περισσότερο τους άνδρες) και η συναισθηματική εξάντληση (που εκδηλώνεται περισσότερο στις γυναίκες) θεωρούνται πλέον ως βασικές συνιστώσες της επαγγελματικής εξουθένωσης.

Υπάρχει τρόπος να προλάβουμε την επαγγελματική εξουθένωση; Σίγουρα ναι!

Αν νιώθετε ότι απειλήστε ζητήστε τη βοήθεια ειδικού (π.χ. κάποιου coach ή επαγγελματία ψυχικής υγείας) για να σας ενδυναμώσει ψυχικά και να σας βοηθήσει:

– στην ιεράρχηση των αναγκών σας

– στην επίγνωση των αξιών σας

– στην αντιμετώπιση του στρες

– στην ανάκτηση της παραγωγικότητας

– στην ισορροπία δουλειάς και προσωπικής ζωής

– στην ανάκτηση της θετικότητας

– στη διαχείριση του όγκου δουλειάς και των κρίσεων

Από την Dr.Νάνσυ Μαλλέρου

Μπορεί να σας ενδιαφέρει...

Άσε μας το σχόλιό σου: