Εγγραφείτε τώρα ή εάν είστε χρήστης πληκτρολογήστε το email σας και τον κωδικό πρόσβασης

TENA
Home ΕΜΜΗΝΟΠΑΥΣΗ Εμμηνόπαυση και πυελικό έδαφος
banner_MUESTRA

Εμμηνόπαυση και πυελικό έδαφος

ΕΜΜΗΝΟΠΑΥΣΗ

0 4939

Η εμμηνόπαυση είναι μια εποχή με αρκετές σωματικές αλλαγές στις γυναίκες. Το ρίσκο των ουρογυναικολογικών δυσλειτουργιών αυξάνει με την αρχή της εμμηνόπαυσης. Η ακράτεια, η πρόπτωση κα οι σεξουαλικές δυσλειτουργίες


Η εμμηνόπαυση είναι μια εποχή με αρκετές σωματικές αλλαγές στις γυναίκες.

Το ρίσκο των ουρογυναικολογικών δυσλειτουργιών αυξάνει με την αρχή της εμμηνόπαυσης.
Η ακράτεια, η πρόπτωση κα οι σεξουαλικές δυσλειτουργίες είναι συχνές και τα συμπτώματά τους επηρεάζουν σημαντικά την ποιότητα ζωής.

Ο μέσος όρος ηλικίας που ξεκινάει η εμμηνόπαυση είναι 51 ετών (στις περισσότερες γυναίκες
από 45-55). Αυτό σημαίνει ότι οι γυναίκες θα ζήσουν περίπου 30 χρόνια μετά την αρχή
της εμμηνόπαυσης.

Μια από τις σημαντικές σωματικές αλλαγές που συμβαίνουν είναι και η αυξανόμενη δυσκολία
του ελέγχου ούρων και κοπράνων

Συνήθη συμπτώματα:

  • Συχνοουρία
  • Επιτακτική επιθυμία για ούρηση
  • Επιτακτική επιθυμία για κένωση
  • Ανεπιθύμητη απώλεια ούρων με τον βήχα, φτέρνισμά, γέλιο, άσκηση
  • Δυσκολία να αδειάσει η κύστη
  • Νυχτερινή ούρηση περισσότερο από δυο φορές
  • Συχνές ουρολοιμώξεις
  •  Ανικανότητα ελέγχου αερίων
  • Δυσκοιλιότητα
  • Πόνος στην λεκάνη
  • Πόνος ή μειωμένη αίσθηση κατά την σεξουαλική επαφή

Δεν θα πρέπει να αγνοείτε αυτά τα συμπτώματα, γιατί σπάνια εξαφανίζονται. Τις περισσότερες φορές χειροτερεύουν με τον χρόνο.

Άλλοι παράγοντες που συντελούν είναι η ικανότητα ελαστικότητας της κύστης, τραύμα της περιοχής κατά τον τοκετό, χρόνιες καταστάσεις όπως διαβήτης και άσθμα, υστερεκτομή,  ιστορικό πόνου μέσης, παχυσαρκία, ακτινοβολία ή επέμβαση στην περιοχή.

Ένας από τους λόγους που η εμμηνόπαυση μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα στον έλεγχο των ούρων ή και των κοπράνων είναι η χαλάρωση των μυών του Πυελικού Εδάφους.

Με το ξεκίνημα της εμμηνόπαυσης οι μύες του Πυελικού Εδάφους, όπως οι περισσότεροι μύες
του σώματος, τείνουν να χάσουν την δύναμή τους. Εφόσον αυτοί οι μύες ελέγχουν την κύστη
και το έντερο, η όποια αδυναμία θα έχει ως αποτέλεσμα τον μειωμένο έλεγχο της ανάγκης επίσκεψης τουαλέτας καθώς και της ικανότητας να προλάβει το άτομο να φτάσει στην τουαλέτα χωρίς απώλεια.

Επίσης, πολλές γυναίκες με χαλαρό Πυελικό Έδαφος μπορεί να έχουν μείωση του ελέγχου αερίων.

Επίσης, το Πυελικό Έδαφος έχει σημαντικό ρόλο στο ξεκίνημα των συμπτωμάτων πρόπτωσης ουροδόχου κύστης, μήτρας και εντέρου, εφόσον ένας από τους ρόλους του είναι να στηρίζει
τα όργανα.

Πρόληψη και έλεγχος της κύστης και του εντέρου

Εκτός από την διατροφή, τα υγρά, την άσκηση και τις συνήθειες της τουαλέτας η “Ενδυνάμωση των Μυών του Πυελικού Εδάφους” (PelvicFloorMuscleTraining), είναι σημαντική

Η συντηρητική αντιμετώπιση ως επιλογή θεραπείας, μέσω των ασκήσεων του Πυελικού εδάφους, είναι η πρώτη επιλογή σύμφωνα με τις διεθνής κατευθυντήριες οδηγίες.  Οι ασκήσεις Πυελικού Εδάφους είναι σημαντικές στην περίοδο αυτή σε κάθε γυναίκα, εφόσον τις εκτελεί σωστά και Φυσικοθεραπευτές ειδικευμένοι στην αποκατάσταση δυσλειτουργιών Πυελικού εδάφους μπορούν να σας κατευθύνουν  στην σωστή εκτέλεση τους.

Οι μύες του Πυελικού εδάφους, παρότι κρυμμένοι μέσα στην λεκάνη και όχι ορατοί, μπορείτε συνειδητά να τους συσπάσετε / σφίξετε και επομένως να τους δυναμώσετε.

Κρατείστε το Πυελικό σας Έδαφος δυνατό με τις ασκήσεις Πυελικού Εδάφους. Αυτοί είναι οι μύες που σας δίνουν τον έλεγχο της κύστης και του εντέρου. Χρησιμοποιείστε τους μύες του Πυελικού Εδάφους σφίγγοντας για να κρατηθείτε όταν αισθάνεστε ότι θέλετε να επισκεφτείτε την τουαλέτα. Όταν αισθάνεστε την ανάγκη για ούρηση ή κένωση, σταματήστε, μείνετε ακίνητοι ή καθίστε σε καρέκλα. Σφίξτε και αισθανθείτε ένα τράβηγμα των μυών του Πυελικού Εδάφους προς τα επάνω, μέσα στην λεκάνη σας. Σκεφτείτε κάτι άλλο και περιμένετε. Η αίσθηση της ανάγκης για ούρηση
ή κένωση θα πρέπει να μειωθεί ή και να σταματήσει έτσι ώστε να σας δοθεί ο χρόνος για να φτάσετε στην τουαλέτα χωρίς απώλεια.

Σημαντικό είναι να αναφερθεί ότι η μυϊκή μάζα μειώνετε με την γήρανση. Η μυϊκή δύναμη  βρίσκεται στο ζενίθ της στην ηλικία των 20-30 ετών και επιδεινώνετε 5% ανά δεκαετία. Οι μύες του Πυελικού Εδάφους ακλουθούν την ίδια πορεία επιδείνωσης.

Η Φωτεινή Λάγαρη  ΜΑ., ΡΤ. NewYorkUniversityείναι φυσικοθεραπεύτρια και συνιδιοκτήτρια
του Κέντρου Φυσικοθεραπείας Φ/Θ ΠΡΑΞΙΣ στην Αθήνα. Μαζί με την κ. Μιμή Μαρσέλλου
M.S.,
P.T. NewYorkUniversityέχουν δημιουργήσει το Γυναικολογικό/Μαιευτικό Πρόγραμμα Φυσικοθεραπείας«Μ.Α.Μ.Α.» (Μητρικές Αγκαλιές Με Αρχές) καθώς και το πρόγραμμα Φυσικοθεραπείας «PelvicFloorAct»(Εκπαίδευση και Φυσικοθεραπεία Δυσλειτουργιών του Πυελικού Εδάφους). Είναι αποκλειστικοί συνεργάτες της«TuplersTechnique» (Αποκατάσταση Διάστασης Ορθού Κοιλιακού) για την Ελλάδα και επιστημονικοί συνεργάτες της SCA(ΤΕΝΑ, LIBERO) Ελλάς.

Μπορεί να σας ενδιαφέρει...

Άσε μας το σχόλιό σου: