ΤΕΝΑ συν σε όλα
ΤΕΝΑ συν σε όλα
Home ΔΙΑΤΡΟΦΗ Μην ξεχνάς τη σημασία του ασβεστίου!

Μην ξεχνάς τη σημασία του ασβεστίου!

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

0 261

Ήξερες ότι το μεταλλικό αυτό στοιχείο δεν το συναντούμε μόνο στα γαλακτοκομικά προϊόντα; Το μπρόκολο ή ο σολομός είναι κάποια άλλα προϊόντα που είναι πλούσια σε ασβέστιο. Γνώριζες επίσης ότι, εκτός από καλό για τα οστά μας, το ασβέστιο έχει και πολλές άλλες ιδιότητες; Σου παρουσιάζουμε ποιες είναι αυτές οι ιδιότητες και σε ποιες τροφές.


Σφάλμα στη βάση δεδομένων: [Illegal mix of collations for operation ' IN ']

Όλες μας συνδέουμε στο μυαλό μας το ασβέστιο με το σχηματισμό, την ενίσχυση και την καλή κατάσταση των οστών και των δοντιών. Αλλά αυτό το μέταλλο είναι απαραίτητο και για έναν μεγάλο αριθμό εσωτερικών λειτουργιών:

  • Βοηθάει στην πήξη του αίματος.
  • Μειώνει τον κίνδυνο οστεοπόρωσης.
  • Διασφαλίζει την ομαλή λειτουργία της καρδιάς, των νεύρων και των μυών.
  • Ανακουφίζει από τις κράμπες των ποδιών.
  • Βελτιώνει το προεμμηνορροϊκό σύνδρομο.

Εκτός, όμως, από τα παραπάνω, πρόσφατες έρευνες έχουν ανακαλύψει και άλλα οφέλη της κατανάλωσης τροφών πλούσιων σε ασβέστιο. Όπως και το κάλιο και το μαγνήσιο έτσι και το ασβέστιο ενδείκνυται σε άτομα που πάσχουν από υπέρταση καθώς συμβάλλει στην εξισορρόπηση των επιπέδων της αρτηριακής πίεσης.

Επιπλέον, έχει παρατηρηθεί σημαντικό πρόβλημα υπερβολικού βάρους σε αυτούς που προσλαμβάνουν μικρότερη ποσότητα ασβεστίου, κι επομένως συστήνεται η προσθήκη αποβουτυρωμένων γαλακτοκομικών προϊόντων στη διατροφή όσων επιθυμούν να ελέγξουν το σωματικό τους βάρος. Η πρόσληψη ασβεστίου έχει επίσης συνδεθεί με μεγαλύτερη προστασία απέναντι σε ορισμένους τύπους καρκίνου, όπως του στήθους ή του παχέος εντέρου.

Εάν λόγω προσωπικής επιλογής ή δυσανεξίας δεν καταναλώνεις γαλακτοκομικά προϊόντα, μπορείς να βρεις το ασβέστιο που χρειάζεσαι στα παρακάτω τρόφιμα:

  • Λαχανικά: σπανάκι, λαχανίδα (kale), κρεμμύδι, αγριοαγκινάρα ή μπρόκολο.
  • Όσπρια: λευκά φασόλια, ρεβίθια, φακές και σόγια.
  • Ψάρια: γαύροι, σαρδέλες, γλώσσα, σολομός, θαλασσινά.

Συνιστάται η κατανάλωση δύο έως τριών μερίδων γαλακτοκομικών προϊόντων καθημερινά. Κατά την εγκυμοσύνη και μετά την εμμηνόπαυση, θα πρέπει να αυξηθούν σε τρεις έως τέσσερις μερίδες.

Και μην ξεχνάς τις βιταμίνες C και D για να απορροφάται το ασβέστιο!

Πηγή: Serafín Murillo, διατροφολόγος

Μπορεί να σας ενδιαφέρει...

Γράψτε το σχόλιό σας